ÖĞRETİM TEKNOLOJİİ
Yapılmış olan bir çok teknoloji kavramının ışığında
eğitimde teknoloji; bilgi ile öğrenci
arasındaki köprü olarak ifade edilebilir. Bu köprü ile öğretmen;
1.
Temel bilgileri,
2.
Tanımlar ve uygulamalar hakkında
yeterince bilgi verilmesini,
3.
Öğrencilerin öğrenmeyi
tamamlayabilmeleri için bilgileri kalıcı ve kullanılabilir bir biçime
dönüştürmelerini sağlar.
“ Öğretim Teknolojileri, öğrenme nesnelerini yani öğrenme ve öğretme
sürecinde yer alacak her türlü materyal ve aracı anlatır
(Armsey & Dahl, 1973).”
(Armsey & Dahl, 1973).”
“..... daha etkili bir öğretim sağlamak amacıyla, öğrenme ve iletişim ile
ilgili araştırmalara dayalı, insan ve maddi kaynakları birlikte kullanarak,
öğretme ve öğrenme süreci bütününün belirli özel hedefler açısından sistematik
olarak tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir (Reiser, 1987).”
Öğretme yöntemlerini sistem yaklaşımı olarak adlandıran bu tanıma göre;
sistematik ve bütüncül bir yaklaşım sürecinde araç-gereç, sayısız öğelerden
biri olarak yer alır.
Genel anlamda sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların,
tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek
şekilde organize edilmesidir (Sezgin,
1994).
Öğretimde sistem yaklaşımı süreci “öğretim tasarımı” olarak adlandırılır.
Öğretim
Tasarımının
Analiz aşamasında;
öğretim sonunda öğrencilere kazandırılması istenen amaçlar saptanır.
Tasarım ve geliştirme aşamasında;
nasıl öğretelim sorusuna cevap aranır.
nasıl öğretelim sorusuna cevap aranır.
Değerlendirme aşamasında;
analiz aşamasında belirlenen
amaçların doğru ve noksansız olup olmadığı,
geliştirilen amaçların içeriği yansıtıp yansıtmadığı,
geliştirilen öğretim amaçlarına ulaşılıp ulaşılamadığı değerlendirilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder